Pages

Wednesday 25 July 2012

TERBAIK-Taman Tema Ferrari Di Abu Dhabi (14 Gambar 1 Video)

    Abu Dhabi adalah misi untuk menuntut statusnya sebagai destinasi penting antarabangsa bersama-sama saingan yang lebih glamor, Dubai.

   Ya, sebuah pulau seluas 2500 ekar yang dimiliki oleh Teluk Parsi emiriyah Abu Dhabi, akan menjadi tuan rumah Ferrari Dunia, "berteknologi tinggi" taman tema yang memaparkan menaiki simulator, roller coaster, sebuah muzium interaktif anda teater dengan memainkan Itali bertemakan dan trek perlumbaan , sebagai sebahagian daripada transformasi $ 40 bilion dolar ke dalam salah satu destinasi pelancongan mewah utama di dunia.

    Dibuka pada tahun 2010, Ferrari World Abu Dhabi bakal menjadi taman tema dalaman terbesar di dunia, duduk di bawah bumbung yang direka bentuk dalam gaya klasik dua lengkung shell badan kereta Ferrari GT. Terdapat tenaga, keghairahan dan semangat untuk seisi keluarga di Ferrari World Abu Dhabi. Dengan lebih 20 permainan dan tarikan, termasuk terpantas rollercoaster di dunia, Ferrari Dunia adalah lebih daripada taman tema - ia adalah di mana cerita legenda Ferrari diumumkan.

   Tapak ini terletak di Yas Island pada sebelah Utara Timur tanah besar Abu Dhabi, iaitu kira-kira perjalanan selama 10 minit dari Abu Dhabi International Airport dan 50 minit dari Yas Marina Ci



















jom tngok..

No comments:

Post a Comment